Kees Treffers

Genderen
Functie
Dirigent

Kees Treffers komt uit een muzikale familie. Zijn moeder zong in een koor en zijn vader speelde in de plaatselijke fanfare. Later was zijn vader dirigent van verschillende verenigingen en actief als arrangeur en componist.

Vanuit de plaatselijke fanfare (Excelsior uit Genderen), groeide Kees op als cornettist. Via Brassband Kunst en Vriendschap uit Meeuwen kwam hij uiteindelijk bij Brassband Oefening en Uitspanning uit Wijk en Aalburg, waar hij nu de soprano cornet bespeelt.

In militaire diensttijd is Kees muzikant geweest bij de Limburgse Jagers. Na deze periode volgde een 2- jarige Ass. Dirigentencursus, welke met goed gevolg werd afgelegd.

Vanaf 10 september 2013 dirigeert Kees het A-orkest van onze fanfare.

Tevens is Kees dirigent van het B-orkest van Oefening en Uitspanning uit Wijk en Aalburg. Verder is hij docent en arrangeert en componeert hij muziekstukken, al dan niet in opdracht vanuit zijn uitgeverij “moremusicproductions.nl”.